Regulamin Ingrain LC
I. Informacje podstawowe
1. Regulamin określa warunki organizacji i przeprowadzania zajęć i kursów przez Szkołę.
II. Płatności
1. Zleceniodawca zobowiązany jest dokonać płatności za zajęcia. Szczegółowe informacje dot. płatności
określono w Umowie lub w drodze indywidualnych uzgodnień.
2. Brak płatności w terminie, skutkuje uruchomieniem przez Szkołę procedury windykacji
należności.Płatności monitorowane są przez Kancelarię radcy prawnego Kinga Konopelko; adres do
kontaktu: ul. Sezamkowa 28/3, 52 – 317 Wrocław; www.edulegal.pl.
3. W przypadku braku terminowej wpłaty, Szkoła po wcześniejszym wezwaniu do zapłaty pod rygorem
wstrzymania się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy, zastrzega sobie prawo do wstrzymania
się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy.
III. Organizacja zajęć
1. Szkoła świadczy usługi edukacyjne dla Uczestnika, tj. przeprowadza zajęcia, które zobowiązała się
zorganizować w formie zajęć indywidualnych lub grupowych, rezerwuje termin zajęć i pozostaje w
gotowości do świadczenia usług, a także przygotowuje niezbędne materiały do nauki. Szkoła zapewnia
Uczestnikowi warunki do nauki przez odpowiednio dobrany program nauczania, materiały dydaktyczne i
wykwalifikowaną kadrę.
2. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad panujących w trakcie zajęć, w tym do
przygotowywania się do zajęć, do przestrzegania zasad kultury osobistej oraz niezakłócania pracy
podczas zajęć.
3. W przypadku zajęć stacjonarnych, Szkoła odpowiada za bezpieczeństwo Uczestnika podczas trwania
zajęć. W przypadku gdy Uczestnik nie jest stroną umowy, Zleceniodawca zapewnia Uczestnikowi opiekę
przed zajęciami i po zajęciach. Szkoła nie odpowiada za szkody powstałe z przyczyn niezależnych od
Szkoły (np. działanie siły wyższej, wyłączna wina Zleceniodawcy czy Uczestnika).
4. W przypadku zajęć grupowych, w sytuacji gdy liczebność grupy spadnie poniżej minimalnej liczby osób
wskazanej w Umowie, Szkoła ma prawo rozwiązać umowę z ważnych przyczyn. Szkoła może także
zaproponować przeniesienie Uczestnika do innej grupy lub zaproponować podniesienie opłaty, a
Zleceniodawca ma prawo do odrzucenia nowej oferty.
IV. Zmiana harmonogramu
1. Termin realizacji Umowy, wymiar czasu zajęć, jak również liczbę zajęć wskazano w Umowie lub w
ramach indywidualnych uzgodnień.
2. W przypadku zajęć grupowych harmonogram zajęć określany jest nie później niż przed rozpoczęciem
zajęć, o ile nie wskazano inaczej w Umowie lub w ramach indywidualnych uzgodnień.
3. W przypadku zajęć indywidualnych, o ile nie wskazano inaczej w Umowie lub w ramach
indywidualnych uzgodnień, harmonogram zajęć jest indywidualnie uzgadniany przez Szkołę i
Uczestnika/Zleceniodawcę. Harmonogram zajęć na najbliższy miesiąc kalendarzowy:
a) w przypadku nowego Uczestnika – ustalany jest na pierwszych zajęciach,
b) w przypadku Uczestnika kontynuującego kurs/zajęcia – najpóźniej na ostatnich zajęciach w danym
miesiącu kalendarzowym.
4. Szkoła z ważnej przyczyny zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć najpóźniej na dzień przed
planowanym terminem zajęć, chyba że ważna przyczyna nastąpiła później (np. nagła choroba, zdarzenie
losowe). W takiej sytuacji zostanie wyznaczony inny termin do odrobienia tych zajęć w uzgodnieniu z
Uczestnikiem/Zleceniodawcą.
5. W przypadku zajęć grupowych:
1) z uwagi na specyfikę zajęć, zmiana harmonogramu zajęć przez Zleceniodawcę/ Uczestnika z
przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy/Uczestnika nie jest możliwa;
2) nieobecność Uczestnika na zajęciach z przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy/Uczestnika nie
zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które odbyły się zgodnie z harmonogramem lub które
Szkoła była gotowa świadczyć w związku z rezerwacją terminu dla Uczestnika.
6. W przypadku zajęć indywidualnych (1:1), zmiana harmonogramu zajęć przez Zleceniodawcę/
Uczestnika z przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy/Uczestnika jest możliwa wyłącznie na
zasadach opisanych poniżej:
1) Zleceniodawca/Uczestnik ma obowiązek poinformować Szkołę o zmianie najpóźniej na 48 godzin
przed planowanymi zajęciami (np. smsem/e-mailem lub w inny przyjęty sposób do komunikacji ze
Szkołą);
2) Zleceniodawca/Uczestnik ma obowiązek odrobić zajęcia, których termin został zmieniony nie później
niż w terminie do końca następnego miesiąca kalendarzowego;
3) Zleceniodawca/Uczestnik może odwołać maksymalnie 1 zajęcie w miesiącu;
4) nieobecność Uczestnika na zajęciach w przypadku braku odwołania zajęć zgodnie z pkt 1-3 nie
zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które odbyły się zgodnie z harmonogramem lub które
Szkoła była gotowa świadczyć w związku z rezerwacją terminu dla Uczestnika.
7. W przypadku nieobecności na zajęciach, Uczestnik ma możliwość otrzymać dostęp do
przygotowanych materiałów z zajęć.
V. Zmiana umowy
1. Szkoła zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w
szczególności w przypadku istotnej zmiany czynników ekonomicznych (np. z uwagi na wzrost obciążeń i
opłat publicznych, wzrost opłat administracyjnych), o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między
ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Szkołę, a także z powodu zmiany przepisów
prawa (m.in. kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta) lub decyzji i orzeczeń w zakresie, w
jakim wymuszają one na Szkole wprowadzenie zmian. Zmiany mogą być wprowadzone nie częściej niż 2
razy w trakcie trwania Umowy.
2. O każdej zmianie Regulaminu, Zleceniodawca zostanie powiadomiony e-mailowo lub pisemnie nie
później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian.
3. Szkoła zawiadamiając o zmianach, o których mowa w ust. 1, informuje o tym, że jeżeli przed datą
wejścia w życie zmian Zleceniodawca nie zgłosi Szkole sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że
Zleceniodawca wyraził na nie zgodę.
4. Zleceniodawca ma prawo przed dniem wejścia w życie zmian wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym.
5. W przypadku, gdy Zleceniodawca zgłosi sprzeciw wobec zmian, ale nie dokona wypowiedzenia
umowy, umowa ta rozwiązuje się z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian Regulaminu.
6. Procedura, o której mowa w ust. 1-5 nie dotyczy zmiany formy prowadzenia zajęć z zajęć
stacjonarnych na zajęcia on-line w przypadku gdy z ważnych przyczyn utrudnione lub niemożliwe będzie
prowadzenie zajęć stacjonarnie, w tym w szczególności w przypadku gdy ogłoszony zostanie stan
epidemii, stan zagrożenia epidemiologicznego, stan wyjątkowy lub wprowadzone zostaną inne
obostrzenia utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie zajęć stacjonarnie m.in. w związku z
rozwojem sytuacji epidemicznej na skutek ograniczeń o charakterze administracyjnym lub na skutek
zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, a także gdy zmiana formy prowadzenia zajęć będzie
uzasadniona istotnymi względami bezpieczeństwa Szkoły i Uczestników. W sytuacji wystąpienia ww.
okoliczności – do czasu ich ustania, Zleceniodawca wyraża zgodę na zmianę formy prowadzenia zajęć z
zajęć stacjonarnych na zajęcia on-line. Szczegółowe informacje dot. wymagań w zakresie zajęć on-line
zostały określone w punkcie VI Regulaminu [Zajęcia on-line].
7. Zmiana formy prowadzenia zajęć, o której mowa w ust. 6:
1) nie stanowi zmiany Umowy/Regulaminu i nie wymaga aneksowania,
2) nie stanowi podstawy do rozwiązania umowy/odstąpienia od umowy,
3) nie stanowi podstawy do zmiany wysokości opłat za zajęcia.
8. Zmiana terminu zajęć z przyczyn leżących po stronie Szkoły, o której mowa w rozdz. IV i rozdz. VI
[Harmonogram/Zajęcia on-line] nie stanowi zmiany umowy. W przypadku braku możliwości odrobienia
zajęć przez Uczestnika w nowym zaproponowanym przez Szkole terminie – opłata za te zajęcia zostanie
zwrócona lub zostanie przeniesiona na kolejny okres rozliczeniowy lub rozliczona w ramach rozliczenia
końcowego przy okazji rozwiązania Umowy – zgodnie z decyzją Zleceniodawcy.
VI. Zajęcia on-line
1. W przypadku zajęć on-line, Uczestnik powinien posiadać:
1) aktywną pocztę elektroniczną.
2) sprzęt komputerowy do uczestnictwa w zajęciach, słuchawki lub głośnik do odtwarzania dźwięku, a
także mikrofon oraz kamerę.
2. Zaleca się uczestniczenie w zajęciach przy wykorzystaniu stałego łącza internetowego. Mobilne łącze
z uwagi na swój charakter może powodować zakłócenia, w tym przerwanie uczestnictwa Uczestnika w
zajęciach.
3. Szkoła nie odpowiada za nieprawidłowości związane z uczestnictwem w zajęciach on-line w sytuacji
gdy przyczyna leży po stronie Zleceniodawcy/Uczestnika lub innych podmiotów, z których usług
Zleceniodawca/Uczestnik korzysta (np. usługa dostępu do Internetu), a które to usługi mogą mieć
bezpośredni/pośredni wpływ na możliwość korzystania z usług Szkoły.
4. Wystąpienie problemów technicznych, o których mowa w ust. 3, które uniemożliwiają uczestniczenie w
zajęciach, nie zwalnia Uczestnika z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które odbyły się zgodnie z
harmonogramem lub które Szkoła była gotowa świadczyć w związku z rezerwacją terminu dla
Uczestnika.
5. W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie Szkoły lub podmiotów wspierających
Szkołę w realizacji umowy, które uniemożliwiają przeprowadzenie zajęć w całości lub w części, zajęcia te
– w całości lub w części zostaną przełożone na inny termin.
6. Udostępniane materiały mogą być w formacie *.PDF*, *.doc, *.mp3, *.mp4 ,*.zip, *.rar, Uczestnik musi
posiadać programy, które obsługują wymienione pliki.
7. W przypadku gdy materiały będą udostępniane za pośrednictwem platform Zoom lub Google Meet,
konieczne będzie posiadanie przez Uczestnika dostępu do ww. platformy. Szkoła przekaże Uczestnikowi
instrukcje dot. uzyskania dostępu do ww. platform.
VII. Wizerunek
1. Zleceniodawca wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Szkołę
wizerunku Uczestnika w postaci nagrania/zdjęć z przebiegu zajęć/wydarzeń organizowanych przez
Szkołę do celów dokumentacyjnych i edukacyjnych. Przetwarzanie wizerunku do celów marketingowych
wymaga odrębnej zgody. W przypadku gdy Zleceniodawca nie jest Uczestnikiem, Zleceniodawca przez
akceptacją Regulaminu zobowiązany jest do uzyskania zgody Uczestnika w zakresie opisanym powyżej.
2. Wizerunek Uczestnika, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form
elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób
uczestniczących w zajęciach/wydarzeniach organizowanych przez Szkołę, natomiast nagranie filmowe i
dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów
powstających w ramach działalności Szkoły. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.
3. Uczestnik nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób
prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.
VIII. Rozwiązanie umowy
1. Zleceniodawca bez podania przyczyny ma prawo rozwiązać umowę w drodze jednoznacznego
oświadczenia woli z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia .
2. Rozwiązanie Umowy powinno nastąpić poprzez złożenie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy w formie
pisemnej lub dokumentowej (m.in. e-mailem).
3. Szkoła ma prawo rozwiązać umowę z ważnych przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, a
także w przypadku istotnego naruszenia przez Zleceniodawcę/Uczestnika postanowień Regulaminu i
Umowy, w tym z powodu braku zapłaty wynagrodzenia za zajęcia – po uprzednim wezwaniu do
zaprzestania naruszeń i wyznaczenia odpowiedniego dodatkowego terminu pod rygorem
wypowiedzenia/rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym.
4. Z chwilą rozwiązania umowy, Szkoła dokonuje rozliczenia wniesionych opłat.
5. W przypadku dokonania opłaty w kwocie wyższej niż kwota odpowiadająca liczbie zajęć
zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy oraz wydatków poniesionych
przez Szkołę w celu należytego wykonania Umowy, Szkoła zwraca Zleceniodawcy nadpłatę
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy. Nadpłata zwracana jest
na rachunek wskazany przez Zleceniodawcę.
6. W przypadku dokonania opłaty za zajęcia w kwocie niższej niż kwota odpowiadająca liczbie zajęć
zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy oraz wydatków poniesionych
przez Szkołę w celu należytego wykonania Umowy, Zleceniodawca ma obowiązek uregulować niedopłatę
(brakującą kwotę) niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia wezwania.
IX. Materiały edukacyjne
1. Materiały udostępniane przez Szkołę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez
Zleceniodawcę/Uczestnika na własny użytek. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie,
udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób nagrań oraz innych udostępnianych
informacji i materiałów.
2. Udostępniane Materiały, w całości jak i poszczególne ich elementy: graficzne, multimedialne, tekstowe,
objęte są ochroną przewidzianą przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawami
autorskimi dysponuje Szkoła bądź inny podmiot, od którego Szkoła uzyskała odpowiednią licencję.
Materiały mogą być też wykorzystywane przez Szkołę w oparciu o inną podstawę prawną.
X. Siła wyższa
1. W czasie trwania siły wyższej, strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej
niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły
przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio
poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym
okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym,
całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było
jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru,wprowadzenie stanu wyjątkowego.
XI. Postanowienia końcowe
1. Zleceniodawca oświadcza, że Zleceniodawca/Uczestnik zapoznał się z załącznikiem do Regulaminu,
tj. klauzulą informacyjną, w ramach której Szkoła zrealizowała obowiązki informacyjne wynikające m.in. z
RODO, z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumenta.
2. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy, w tym
przepisy ustawy – kodeks cywilny oraz ustawy o prawach konsumenta.
Załącznik:
– klauzula informacyjna
KLAUZULA INFORMACYJNA
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz przepisów RODO, poniżej przesyłamy najważniejsze
informacje:
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z RODO
1. Administratorem danych osobowych jest Ingrain Language Centre na podstawie wpisu do Krajowego
Rejestru Sądowego, adres do doręczeń: ul. Milenijna 43 / 2, 03-130 Warszawa, nip: 5242957112, regon:
523855113, e-mail: Kontakt@ingrain.pl
2. Dane będą przetwarzane a) w celu zawarcia umowy oraz jej wykonywania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); W przypadku
podania dodatkowych danych, które mogą usprawnić realizację umowy – przetwarzanie będzie odbywało się w
oparciu o uzasadniony interes Administratora do czasu ustania celu biznesowego lub wniesienia sprzeciwu (art. 6
ust. 1 lit. f RODO) b) w celu wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na Administratorze, w tym m.in. przepisów
podatkowych i z zakresu rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO – nie dłużej niż przez okres 6 lat); c) w celu
realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora (m.in. w postaci ustalenia lub dochodzenia roszczeń/obrony
przed roszczeniami/ marketingu usług i produktów firmy, opinii) – tj. do czasu przedawnienia roszczeń/ustania celu
biznesowego lub wniesienia sprzeciwu.
3. Do realizacji ww. celów dane mogą być powierzone m.in. firmie hostingowej, firmie świadczącej usługi
rachunkowo-księgowe, osobom prowadzącym zajęcia, platformie do obsługi klientów, kurierom, urzędom pocztowym,
prawnikowi. Mają Państwo prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania danych oraz sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych
oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim przetwarzanie danych
następuje w celu zawarcia i realizacji umowy lub dla celów realizacji obowiązków prawnych czy
ustalenia/dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, podanie danych jest dobrowolne, ale może uniemożliwiać
zawarcie umowy (nie dotyczy danych fakultatywnych).
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z USTAWY O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
ORAZ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA
4. Publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się
z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych przez osoby nieuprawnione, dlatego należy stosować właściwe
środki techniczne minimalizujące opisane zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe i chroniące
tożsamość. Szkoła nie zwraca się z prośbą o udostępnienie jej w jakiejkolwiek formie Hasła. W ramach
świadczonych usług, obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Reklamacje dotyczące usług
świadczonych drogą elektroniczną można kierować na adres Szkoły.
5. Informujemy, że w przypadku zawarcia umowy na odległość lub poza siedzibą Szkołą, Zleceniodawcy, który jest
konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumentach w rozumieniu art. 3855 kodeksu cywilnego przysługuje
ustawowe prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy z
zastrzeżeniem ust. 6. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia, Zleceniodawca informuje o tym wysyłając np. e-
mail lub pismo na adres Szkoły (wzór: Odstępuję od umowy z dnia …). Do zachowania terminu ważne jest wysłanie
informacji o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
6. Zleceniodawcy nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy w przypadku gdy Szkoła wykonała w
pełni usługę lub rozpoczęła świadczenie usługi o dostarczanie treści cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą
Zleceniodawcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci
prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości. W przypadku usługi o dostarczanie treści cyfrowych, Szkoła
przekazuje Zleceniodawcy potwierdzenie otrzymania zgody.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy Zleceniodawcy zwrócone zostaną wszystkie otrzymane płatności,
niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Szkoła została poinformowana o odstąpieniu. Zwrot
płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Zleceniodawca/Uczestnik wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; Zleceniodawca nie poniesie
żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
8. Zleceniodawca może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie
sporu wynikłego z umowy, wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego, powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której
statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo; skorzystać z
platformy ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr)
Zapisz się na konsultację
Zapisz się na konsultację
Test online
Wybierz język, w którym chcesz wziąć udział w teście
Wybierz typ testu
Test ekspresowy
Rozszerzony test
Wybierz typ testu
Test ekspresowy
Rozszerzony test
Wybierz typ testu
Test ekspresowy
Rozszerzony test
Nie wiesz, który kurs wybrać? Nasz menedżer odpowie na wszystkie pytania!
Kup kurs
Ten dział będzie dostępny wkrótce
Ta strona internetowa używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
Więcej możesz dowiedzieć się w Polityce Prywatności.