fbpx
loader-img

Regulamin sklepu

 

Produkty oferowane w Sklepie są sprzedawane przez INGRAIN LANGUAGE CENTRE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawe, ul. MILENIJNA 43/2, 03-130, NIP: 5242957112, REGON: 523855113, zarejestrowany w KRS pod nr 0001006256 , kapitał zakładowy 10.000,000 zl . (dalej jako Usługodawca).

We wszelkich sprawach, możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: info@ingrain.pl  lub telefonicznie: 509562851. 



§1 PODSTAWOWE POJĘCIA

Wyjaśnienie podstawowych pojęć:

  1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;
  2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
  3. Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Klientowi;
  4. Klient – podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów,  tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą, zwana również Użytkownikiem;
  5. Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
  6. Oferta – propozycja zawarcia umowy zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu, indywidualna propozycja Sprzedawcy). 
  7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
  8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  9. Produkt –Towar lub Usługa oferowana przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczona do sprzedaży; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
  10. Produkt elektroniczny – treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego. Format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. e-book, inne materiały w formie pdf, audio/video);
  11. Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych; 
  12. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę;
  13. Sklep/strona internetowa – strona, na której prowadzona jest sprzedaż produktów przez Sprzedawcę;
  14. Towar – rzecz będąca przedmiotem umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
  15. Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;
  16. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie do przechowywania informacji, które pozwalają na dostęp do tych informacji w przyszłości (przez czas niezbędny do realizacji celów, jakim te informacje służą) i umożliwiają odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
  17. Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki;
  18. Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.

§2 ZASADY WSPÓŁPRACY I ZAWARCIA UMOWY

  1. Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta. 
  2. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  3. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.  
  4. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania płatności oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji z zastrzeżeniem postanowienia poniżej.
  5. W sytuacji gdy termin płatności przypada po zawarciu Umowy, Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.

§3 CENA 

  1. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji gdy Sprzedawca wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć podatek VAT.
  2. Cena nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia. 
  3. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu. 
  4. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki
  5. W przypadku gdy Sprzedawca stosuje procedurę indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta przed złożeniem zamówienia.

§4 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ 

  1. Klient może korzystać ze Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. 
  2. Sprzedawca korzysta z usług Serwisu Przelewy 24 do oferowania płatności on-line. 
  3. Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową, płatnością BLIK oraz za pośrednictwem innych płatności oferowanych przez Serwis.
  4. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
  5. W celu zakupu Produktów przez Sklep należy:

1) wybrać Produkt/-y, które chce się kupić, spośród opcji dostępnych na stronie, poprzez kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka” lub przycisku analogicznego;

2) po wybraniu Produktów należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, sposób płatności, sposób dostawy);

3) zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;

4) zaakceptować Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia.

  1. W celu zakupu Produktów drogą elektroniczną np. za pomocą e-maila lub przez wiadomość za pośrednictwem komunikatorów internetowych lub przez zewnętrzny program należy:

1) wybrać Produkt/-y, które chce się kupić oraz zapoznać się z Ofertą;

2) po wybraniu Produktów należy wskazać wymagane przez Sprzedawcę informacje (np. dane Klienta, sposób płatności, sposób dostawy);

3) przed zaakceptowaniem zamówienia zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;

4) zaakceptować przedstawione przez Sprzedawcę warunki współpracy w ramach zamówienia, w tym Regulamin oraz dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia.

  1. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy. 
  2. Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku niedokonania płatności przez Klienta w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia lub w przypadku wypełnienia przez Klienta formularza zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację pomimo wezwania Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia.  

§5 ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

Produkty elektroniczne

  1. przypadku zakupu Produktu uwzględniającego Produkt elektroniczny, dostęp do Produktu zostanie udzielony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w terminie 48 godzin, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
  2. Produkt elektroniczny będzie udostępniony w ramach Konta Użytkownika lub zostanie przesłany na podany przez Klienta adres e-mail z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
  3. W przypadku Produktu takiego jak np. kursy lub inne produkty elektroniczne, w ramach których materiały, z uwagi na specyfikę Produktu, nie są dostępne niezwłocznie po zakupie, materiały te będą udostępniane systematycznie w kolejnych dniach kursu lub od razu – w zależności od tego, co wynika z Oferty.
  4. W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego dostęp do grupy na Facebooku lub do innych platform, a także do transmisji na żywo (webinarów/spotkań on-line), Klientowi zostanie przydzielony dostęp do ww. miejsc niezwłocznie po zakupie lub w terminie wynikającym ze specyfiki i Oferty.
  5. Klient jest świadomy tego, że transmisje on-line mogą być nagrywane, a nagrania z transmisji mogą być udostępniane w ramach Produktu.
  6. O ile nic innego nie wynika z Oferty, dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo i wynosi 12 miesięcy licząc od dnia zawarcia Umowy.
  7. Jeżeli Klient nie może uruchomić udostępnianego pliku lub materiałów, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą. 
  8. Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową. 

Konsultacje/Spotkania/Sesje 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące usługi znajdują się w Ofercie.
  2. Pod pojęciem godziny należy rozumieć 60 minut, o ile z Oferty nie wynika inaczej.
  3. Konsultacje zostaną przeprowadzone po wcześniejszym uzgodnieniu przez Klienta terminu ze Sprzedawcą drogą e-mailową i/lub w formie wiadomości sms i/ lub poprzez udostępniony kalendarz on-line (w przypadku, gdy został udostępniony) – o ile nic innego nie wynika z Oferty.
  4. Klient może skorzystać z usługi nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia zakupu, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
  5. Istnieje możliwość 1-krotnej zmiany terminu usługi. Warunkiem zmiany jest odwołanie terminu usługi najpóźniej na 48 godzin przed planowanym terminem i ustalenie nowego terminu. W przypadku nieodwołania usługi zgodnie z ww. zasadami, usługa zostanie uznana za wykonaną. Zmiana terminu powinna nastąpić e-mailowo lub telefonicznie na wskazany w Regulaminie adres e-mail lub numer telefonu. 

Usługi w modelu subskrypcyjnym 

  1. W przypadku świadczenia Usług w modelu subskrypcyjnym, w tym udzielania dostępu do produktów na czas określony, o ile nic innego nie wynika z Oferty:

1) Umowa jest zawierana na czas określony wskazany w zamówieniu, o ile nic innego nie wynika z Oferty i charakteru usługi;

2) W przypadku gdy umowa nie zostanie wypowiedziana najpóźniej do dnia poprzedzającego termin obowiązywania umowy, umowa zostanie automatycznie przedłużona na czas nieokreślony. Wypowiedzenie można złożyć na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie bez podania przyczyny lub poprzez kliknięcie opcji dostępnej w ramach Konta Użytkownika.

3) W przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony możliwe jest jej rozwiązanie z ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.

4) Miesiąc dostępu należy rozumieć jako miesiąc kalendarzowy licząc od dnia dokonania skutecznej płatności.

Usługi – inne 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące Usługi znajdują się w Ofercie.  
  2. Termin realizacji Usługi jest liczony od dnia otrzymania od Klienta informacji niezbędnych do należytej realizacji Usługi, chyba że co innego wynika z Oferty.

§6 WARUNKI TECHNICZNE

  1. Klient może korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
  2. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
  3. W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:

1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);

2) aktywnego konta poczty elektronicznej.

  1. W celu skorzystania z Produktów, konieczne jest posiadanie przez Klienta:

1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);

2) aktywnego konta poczty elektronicznej;

3) aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);

4) konta na platformie społecznościowej Facebook lub komunikatora w przypadku, gdy z Oferty wynika, iż przedmiotem umowy jest m.in. dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku.

  1. W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.

§7 PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE

  1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty elektroniczne i Usługi, teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
  2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
  3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku. 
  4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie. 
  5. Licencja udzielona Klientowi nie obejmuje prawa do:

1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia produktu w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,

2) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości Produktu,

3) odpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,

4) nieodpłatnego rozpowszechniania produktu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.

  1. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
  2. Sprzedawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów, w tym w szczególności Produktów elektronicznych.

§8 NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ I GWARANCJA

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w zakresie umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023r.  
  2. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będącej towarem, nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.

§9 DODATKOWE UPRAWNIENIA KLIENTA DOTYCZĄCE TREŚCI/USŁUGI CYFROWEJ 

  1. Niniejszy rozdział określa uprawnienia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w przypadku umów na dostarczenie treści/ usługi cyfrowej zawartych od dnia 1 stycznia 2023r. Szczegółowe informacje dot. uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany. 
  2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. 
  3. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 
  4. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 

1) doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;

2) Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową; 

3) brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową; 

4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy; 

5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. 

  1. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny. 
  2. Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Sprzedawcę. W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy. 
  3. Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli: 

1) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
2) Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył jej w tym terminie.

  1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową, o której mowa w §8  i §9 wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu. Niniejsza procedura ma odpowiednie zastosowanie do uprawnień wynikających z §8 Regulaminu.
  2. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta. 
  3. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika. 

§10 WIZERUNEK

  1. Klient jest świadomy tego, że wizerunek Uczestnika udostępniany przez niego w ramach współpracy ze Sprzedawcą, może być przetwarzany przez Sprzedawcę, w tym utrwalany i rozpowszechniany do celów edukacyjnych, archiwizacyjnych oraz do celów związanych z realizacją Umowy. 
  2. Klient – poprzez włączenie kamery podczas transmisji on-line (webinarów/spotkań on-line) lub poprzez udostępnienie swojego wizerunku Sprzedawcy w inny sposób, wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Sprzedawcę wizerunku Uczestnika w postaci nagrania/zdjęć z przebiegu transmisji on-line/przebiegu współpracy do celów wskazanych w ust. 1. 
  3. Przetwarzanie wizerunku Klienta/Uczestnika do celów marketingowych i promocyjnych wymaga odrębnej zgody. 
  4. Wizerunek, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących w transmisji on-line, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Sprzedawcy. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.
  5. Klient nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób. 

§11 OPINIE O PRODUKTACH

  1. Opinie dotyczące Produktów publikowane przez Sprzedawcę są przez niego weryfikowane. 
  2. Weryfikacja następuje m.in. poprzez porównanie danych osobowych lub szczegółów współpracy z danymi i informacjami posiadanymi przez Sprzedawcę w zakresie Klientów korzystających dotychczas z Produktów Sprzedawcy, jak również poprzez bezpośredni kontakt z ww. osobą z podziękowaniem za opinię lub poprzez przesłanie do Klientów dedykowanego linku do pozostawienia opinii lub poprzez uzyskanie opinii w ramach bezpośredniej komunikacji z Klientem.
  3. W przypadku wątpliwości dotyczących tego, czy opinia pochodzi od osoby korzystającej z Produktów Sprzedawcy, opinia ta nie jest publikowana przez Sprzedawcę.
  4. Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści związanych z korzystaniem z Produktów Sprzedawcy, które to korzyści zostały dostrzeżone przez dotychczasowych Klientów.
  5. Sprzedawca nie korzysta z opinii sponsorowanych lub barterowych.

§12 ODSTĄPIENIE OD UMOWY 

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej.  W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Więcej informacji o prawie odstąpienia znajduje się w załączniku nr 1 i 2 do Regulaminu.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy o:

1) o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;

3) przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar na zamówienie);

4) przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

5) przedmiotem świadczenia jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

6) zawarcie nastąpiło drodze aukcji publicznej;

  1. Klient, o którym mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient powstrzymuje się od korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

§13 KONTO UŻYTKOWNIKA

  1. Sprzedawca tworzy dla Klienta Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.
  2. Klient nie może udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim lub posiadać kilka Kont Użytkownika.
  3. Założenie Konta Użytkownika jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika, złożenia zamówienia oraz do uzyskania dostępu do Produktu, o ile Produkt udostępniany jest na Koncie Użytkownika.
  4. Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące 
    Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło. 
  5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
  6. Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.
  7. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:

1) z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;

2) bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).

§14 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  2. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  3. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność Towaru z Umową/wady rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  4. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

§15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
  2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
  3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować  o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
  4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  5. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:

1) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;

2) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

3) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy; 

4) platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.
  2. Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Klienta Umowy.
  3. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 10.
  4. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 10.
  5. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
  6. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w  https://ingrain.pl/polityka-prywatnosci/
  7. Regulamin obowiązuje od dnia 1.01.2024

                                                                                                                                                                                                                                                                  Załącznik nr 1 do Regulaminu 

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług)/ od dnia, w którym weszli w Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa – weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku rzeczy dostarczanych partiami – z dniem wejścia w posiadanie ostatniej z rzeczy. W przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony – z chwilą wejścia w posiadanie pierwszej z rzeczy przez Państwa lub osobę trzecią – wskazaną przez Państwa (inną niż przewoźnik).

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Nasze dane do kontaktu: INGRAIN LANGUAGE CENTRE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawe, ul. MILENIJNA 43/2, 03-130, NIP: 5242957112, REGON: 523855113, zarejestrowany w KRS pod nr 0001006256. We wszelkich sprawach, możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: info@ingrain.pl  lub telefonicznie: 509562851. 

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 

Skutki odstąpienia od umowy 

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.   

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą nam Państwo rzecz przed upływem 14 dni. 

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do tej chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                             Załącznik nr 2


Nasze dane do kontaktu: INGRAIN LANGUAGE CENTRE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawe, ul. MILENIJNA 43/2, 03-130, we wszelkich sprawach, możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: info@ingrain.pl  lub telefonicznie: 509562851. 



WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Odstępuję od umowy z dnia*… dotyczącej*/polegającej na*…..

Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)

Data …………………………………………………

* uzupełnić

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                              Załącznik nr 3

Nasze dane do kontaktu: INGRAIN LANGUAGE CENTRE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawe, ul. MILENIJNA 43/2, 03-130, we wszelkich sprawach, możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: info@ingrain.pl  lub telefonicznie: 509562851. 



FORMULARZ REKLAMACJI

(wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. niezgodności Towaru z Umową)

Dotyczy zamówienia nr: _________ z dnia ____ 

Dotyczy produktu: _____________ [opis produktu]

Informuję, iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową.  Niezgodność Towaru z umową polega na: _____________  Niezgodność została stwierdzona w dniu _______________

Z uwagi na powyższe, proszę o: _____________ (wskazać roszczenie).

Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)

Data ………………….* uzupełnić

 

Zapisz się na konsultację
Wypełnij swoje dane, aby zapisać się na konsultację

    Zapisz się na konsultację
    Wypełnij swoje dane, aby zapisać się na konsultację

      Test online
      Wybierz język, w którym chcesz wziąć udział w teście
      Język angielski
      Język niemiecki
      Język polski
      Wybierz typ testu
      Test ekspresowy
      Po zakończeniu mini-testu z 15 pytaniami zobaczysz liczbę poprawnych odpowiedzi i uzyskany wynik (%). Dowiesz się, w czym jesteś dobry/dobrą i zrozumiesz, dokąd warto iść dalej.
      Rozszerzony test
      To kompleksowy test składający się z 36 pytań, który określi Twój poziom w kluczowych obszarach: gramatyka, słownictwo, czytanie. Uzyskany wynik pomoże wybrać kurs odpowiedni dla Ciebie.
      Wybierz typ testu
      Test ekspresowy
      Po zakończeniu mini-testu z 15 pytaniami zobaczysz liczbę poprawnych odpowiedzi i uzyskany wynik (%). Dowiesz się, w czym jesteś dobry/dobrą i zrozumiesz, dokąd warto iść dalej.
      Rozszerzony test
      To kompleksowy test składający się z 36 pytań, który określi Twój poziom w kluczowych obszarach: gramatyka, słownictwo, czytanie. Uzyskany wynik pomoże wybrać kurs odpowiedni dla Ciebie.
      Wybierz typ testu
      Test ekspresowy
      Po zakończeniu mini-testu z 15 pytaniami zobaczysz liczbę poprawnych odpowiedzi i uzyskany wynik (%). Dowiesz się, w czym jesteś dobry/dobrą i zrozumiesz, dokąd warto iść dalej.
      Rozszerzony test
      To kompleksowy test składający się z 36 pytań, który określi Twój poziom w kluczowych obszarach: gramatyka, słownictwo, czytanie. Uzyskany wynik pomoże wybrać kurs odpowiedni dla Ciebie.
      16

      Test ekspresowy z angielskiego

      1. An octopus is an animal ________ lives in the sea.

      2. ________ the team played well, they didn't win.

      3. I ______the match because I _________. (not see, work)

      1. Jack _____his girlfriend's family yet. (not meet)

       

      1. I’m not lazy —I just work ______you! (slowly)
      1. They ____(be) late if they_____ (not take) a taxi.

      7. She is a..

      8.What are these people doing?

      9. A man in the picture is so shoked that he cannot speak. So, he is:

      10. The fact of finding interesting or valuable things by chance:

      11. Snug as a bug in a rug. What does this idiom mean?

      13. Regarding the shoes bought online, which of the following statements is true?

      14. The building work is going to cost them:

      15. How are university students feeling about the marking boycott by lecturers and its potential impact on their work?

      16. Myke Lynch has been subjected to extradition measures and transferred to the United States for the purpose of:

      0%

      0

      Rozszerzony test z angielskiego

      Musisz dodać pytania

      Your score is

      15

      Test ekspresowy z polskiego

       Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Studenty studiują ... .

      Synonim słowa "zniżka", to … .

      Przepraszam gdzie jest Stare Miasto? - Proszę ... w lewo, a potem iść ... .

      "Pociąg do Wrocławia opóżniony o 30 minut". Takie ogłoszenie można usłyszeć:

      Budować zamki na lodzie, to znaczy:

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie teraźniejszym.

      Czy (ty, wiedzieć) …, kto to jest?

       

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przeszłym.

      Byłam w Paryżu na wakacjach i (ja, r.ż., jeść) …  pyszne rogaliki i (ja, r.ż., pić) … kawę.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przyszłym.

      My (być) …  w teatrze. Kasia i Tomek też tam (być) … .

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Jeśli ktoś pójdzie … rzekę , to znajdzie tam tereny sportowe, gdzie dzieci i dorośli mogą grać … piłkę i odpoczywać.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Już prawie połowa klientów używa na co dzień kart kredytowych, nazywanych plastikowymi … .

      Z tego dialogu dowiadujemy się, że mężczyzna:

      0%

      60

      Rozszerzony test z polskiego

       Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Studenty studiują ... .

      Kasia kupuje produkty … .

      "Rodzeństwo" to inaczej:

      Antonim słowa "inteligentny" … .

      Synonim słowa "zniżka", to … .

      W sklepie: "Poproszę ... Coca-Coli"

      Przepraszam gdzie jest Stare Miasto? - Proszę ... w lewo, a potem iść ... .

      "Zaginął pies. Nazywa się Reks. Ma jasnobrązową sierść. Pies młody około 2 lat. Średniego wzrostu. Proszę o pomoc. Kontakt 500-400-300", to tekst:

      "Pociąg do Wrocławia opóżniony o 30 minut". Takie ogłoszenie można usłyszeć:

      "Czy mógłby mi pan skasować bilet?". Takie pytanie można usłyszeć:

      Bez pracy … .

      Klamstwo ma … .

      Koniec języka … .

      Mieć klapki na oczach, to znaczy:

      Budować zamki na lodzie, to znaczy:

       Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie teraźniejszym.

      — Czy (wy, mieszkać) …  w Warszawie?

      — Nie, nie (ja, mieszkać) … w Warszawie

       

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie teraźniejszym.

      Gdzie wy zwykle (podróżować) … ?

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie teraźniejszym.

      Czy (ty, wiedzieć) …, kto to jest?

       

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przeszłym.

      Przedwczoraj (one, spacerować) … w parku.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przeszłym.

      Kasia dwa tygodnie temu (mieć) …  urodziny.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przeszłym.

      Byłam w Paryżu na wakacjach i (ja, r.ż., jeść) …  pyszne rogaliki i (ja, r.ż., pić) … kawę.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przyszłym.

      My (być) …  w teatrze. Kasia i Tomek też tam (być) … .

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przyszłym.

      Ona jutro (być) … iść na uniwersytet.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź w czasie przyszłym.

      W środę (ja, napisać) .. opowiadanie i list do Mikołaja.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Haniu, może …  mnie z Magdą we Wrocławiu.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      (Ty) ... się ze mną koniecznie jutro rano, to Ci … .

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Jeśli ktoś pójdzie … rzekę , to znajdzie tam tereny sportowe, gdzie dzieci i dorośli mogą grać … piłkę i odpoczywać.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Moja siostra jest … ode mnie.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Monika jest … od Kasi.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Twoja prezentacja jest …  niż moja.

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Wybieram sie na wycieczke do … .

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Już prawie połowa klientów używa na co dzień kart kredytowych, nazywanych plastikowymi … .

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Byliśmy prawdziwymi … .

       

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      W sali konferencyjnej zebrało się ponad ... (90 + gość).

      Wybierz jedną poprawną odpowiedź na każde pytanie.

      Podczas konferencji wysłuchaliśmy … (21 + referat).

      Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana rzeczowników odczasownikowych, zwyciężyć - zwycięstwo).

      Ten dzień na długo zostanie w mojej … (pamiętać).

       

       

      2.22 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana rzeczowników odczasownikowych, zwyciężyć - zwycięstwo).

      Ona miała duży … (wpływać) na moją ostateczną …  (decydować).

       

       

      2.23 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana rzeczowników i przymiotników od wyrażeń przyimkowych, przy + dom = przydomowych).

      Hotele powstają coraz częściej w … (nad +morze) miastach

      2.24 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana rzeczowników i przymiotników od wyrażeń przyimkowych, przy + dom = przydomowych).

      Turysty w mieście lubią spędzać wiele czasu na plażach, szczególnie przy słonecznej i … (bez + wiatr) pogodzie.

      2.25 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana imiesłowów, żyć - zyjąc).

      … (Wziąć) pod uwagę fakt, że Monika ma tylko tydzień na przygotowanie się do egzaminów i dlatego od dzisiaj zaczęła przygotowywać się do nich.

      2.26 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (tworzenie i odmiana imiesłowów, żyć - zyjąc).

      W ostatnim czasie … (mieszkać) w tym mieście, moje życie uległo zmianie na lepsze.

      2.27 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (aspekt i różne formy czasowników, odmiana rzeczowników, zaimków, liczebników).

      Weekend w górach - taka oferta wypoczynku zaintryguje z pewnością … (wszyscy), którzy są ... (сhcieć) uzyskać wiele wrażeń przez długi czas.

      2.28Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (aspekt i różne formy czasowników, odmiana rzeczowników, zaimków, liczebników).

      Niedawno razem z ... (2 + koleżanka)0 z uniwersytetu zostałam zaproszona na … (1. + konferencja) studencką.

      2.29 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (aspekt i różne formy czasowników, odmiana rzeczowników, zaimków, liczebników).

      Historia potrafi jednak czasem … (sprawiać/sprawić) prawdziwą niespodziankę

      2.30 Proszę uzupełnić tekst poprawnymi formami wyrazów podanych w nawiasach (aspekt i różne formy czasowników, odmiana rzeczowników, zaimków, liczebników).

      Kilka tysiąc lat temu … (pojawiać się/pojawić się) pierwsze informacje o Polsce.

      Z tego dialogu dowiadujemy się, że mężczyzna:

      Z tego dialogu dowiadujemy się, że uczestnicy kursu:

      Z relacji wynika, że w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Koninie:

      Proszę wysłuchać nagranie i zaznaczyć właściwe odpowiedzi.

      Proszę wysłuchać nagranie i zaznaczyć właściwe odpowiedzi.

      Średni wynik to 53%

      0%

      15

      Test ekspresowy z niemieckiego

      Bitte hören Sie sich diese Aufnahme zweimal an. Sie bezieht sich auf die Fragen 3 bis 6.

      3. Das Museum ist ...

      4. Was zeigt der Museumsführer den Touristen?

      5. Wo ist der Treffpunkt am Nachmittag?

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

      6. Max lebt mit seinen Großeltern in einem Haus

      7.

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

      Max streitet manchmal mit seinen Großeltern

       

      8.

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

       Max darf nicht immer laute Musik hören

       

      9. Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      Ungesundes Essen...

       

      10

      Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      Bei Gutbrecht...

      11. Ich habe … Katze. … Katze ist schwarz

      12. Gestern … ich spät aufgestanden und … gefrühstückt

      13. Ich bin … Bahnhof angekommen

      14. Er … gut singen

      15. Ich wünschte, ich ... (haben) mehr Zeit für mein Hobby

      0%

      30

      Rozszerzony test z niemieckiego

      Bitte hören Sie sich diese Aufnahme zweimal an. Sie bezieht sich auf die Fragen 3 bis 6.

      3. Das Museum ist ...

      4. Was zeigt der Museumsführer den Touristen?

      5. Wo ist der Treffpunkt am Nachmittag?

      6. Die Ausstellung beschäftigt sich mit ...

      Bitte hören Sie sich diese Aufnahme zweimal an. Sie bezieht sich auf die Fragen 7 bis 10.

      7. Frau Neuhaus findet es für unsere zukünftige Ernährung wichtig, …

      8. Warum sehen viele in Insekten eine Alternative zu Fleisch?

      9. Warum isst man in Asien heute Insekten? Dort ...

      10. Was ist der Vorteil einer Landwirtschaft in städtischen Gebieten?

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

      6. Max lebt mit seinen Großeltern in einem Haus

      7.

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

      Max streitet manchmal mit seinen Großeltern

       

      8.

      Mein Name ist Max Müller. Ich bin 15 Jahre alt und lebe mit meiner Familie in Braunschweig. Meine beiden älteren Schwestern leben nicht mehr bei uns. Aber meine Großeltern wohnen in unserem Haus, in der Wohnung unter uns. Manchmal gibt es Streit: Sie sagen, ich solle leiser sein, aber ich höre so gerne laute Musik! Musik ist nämlich mein Hobby!

       Max darf nicht immer laute Musik hören

       

      9. Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      Ungesundes Essen...

       

      15. Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      In der Pause...

       

      10

      Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      Bei Gutbrecht...

      17.

      Die Essgewohnheiten am Arbeitsplatz - 

      Mittagessen von zu Hause oder gemeinsam mit Kollegen im Restaurant? - 

      Die Bedeutung von gesunder Ernährung und was Unternehmen für die Gesundheit ihrer Mitarbeiter tun.

      Viele Leute bevorzugen häufig fettes und süßes Essen, weil es schnell verfügbar ist und überall erhältlich. Aber gesundheitliche Probleme können sowohl für die Einzelperson als auch für Unternehmen teuer werden: Mitarbeiter werden oft krank und fehlen häufig. 

      Theo kann ein Lied davon singen: „Früher ging ich regelmäßig mit Kollegen mittags ins Restaurant. Doch im Moment fehlt mir dafür die Zeit. Also kaufe ich mir schnell eine Bratwurst am Kiosk - obwohl ich mich danach nicht gut fühle. Leider gibt es dort keine gesunden Salate.“ 

      Die Firma Gutbrecht hat kürzlich eigene Küchen für ihre Mitarbeiter eingerichtet. Jeder kann in der Pause dort für sich kochen. Das ist gesünder und außerdem günstiger als im Restaurant. 

      „Jetzt koche ich nicht nur zu Hause mit frischem Gemüse und habe schon zwei Kilo abgenommen“, erzählt Lena fröhlich. „Aber nach dem Kochen müssen wir die Küche putzen, was weder meine Kollegen noch ich besonders gerne tun.“ Der Chef von Gutbrecht ist erfreut. „Natürlich waren die Küchen nicht billig. Aber jetzt gibt es mehr soziale Kontakte. Die Teamarbeit hat sich verbessert. Schwierig ist nur, dass die Mittagspause jetzt ziemlich lange dauert. Das müssen wir wieder ändern."

      Der Chef der Firma ist zufrieden, weil...

      18. Dorf Feldheim in Brandenburg hat kürzlich enorme Fortschritte in Richtung Energieselbstständigkeit gemacht. Dank moderner Energiequellen deckt es nun seinen gesamten Strombedarf und einen Großteil des Wärmebedarfs. Das Geheimnis dahinter? Eine moderne Bio-Gasanlage, erklärt Diplom-Physiker Eckhard Meier. Sie verwertet Abfälle von Tieren, Getreide und Holz, die erhitzt werden. Ein Motor verbrennt das produzierte Gas und erzeugt so Wärme, die wiederum einen Generator antreibt, um Strom zu erzeugen.

       Die Idee des "Bio-Energiedorfs" kam von der Universität Göttingen. Die Forscher wollten demonstrieren, dass es möglich ist, ein Dorf vollständig mit erneuerbaren Energien zu versorgen und dadurch einen Beitrag zum Klimaschutz zu leisten. Tatsächlich erzeugt die Bio-Gasanlage doppelt so viel Strom, wie das Dorf verbraucht. Der überschüssige Strom wird kostenlos an andere Dörfer weitergegeben. Die Frage ist, ob dieses Konzept auch auf andere Dörfer übertragbar ist. Meier meint dazu: Grundsätzlich ja. Die technischen Anlagen könnten auch an anderen Orten genauso aufgebaut werden – der Platzbedarf ist gering. Doch vor allem braucht es engagierte und begeisterte Einwohner, um dies umzusetzen!

       Die Bio-Gasanlage ...

       

      19. Dorf Feldheim in Brandenburg hat kürzlich enorme Fortschritte in Richtung Energieselbstständigkeit gemacht. Dank moderner Energiequellen deckt es nun seinen gesamten Strombedarf und einen Großteil des Wärmebedarfs. Das Geheimnis dahinter? Eine moderne Bio-Gasanlage, erklärt Diplom-Physiker Eckhard Meier. Sie verwertet Abfälle von Tieren, Getreide und Holz, die erhitzt werden. Ein Motor verbrennt das produzierte Gas und erzeugt so Wärme, die wiederum einen Generator antreibt, um Strom zu erzeugen.

      Die Idee des "Bio-Energiedorfs" kam von der Universität Göttingen. Die Forscher wollten demonstrieren, dass es möglich ist, ein Dorf vollständig mit erneuerbaren Energien zu versorgen und dadurch einen Beitrag zum Klimaschutz zu leisten. Tatsächlich erzeugt die Bio-Gasanlage doppelt so viel Strom, wie das Dorf verbraucht. Der überschüssige Strom wird kostenlos an andere Dörfer weitergegeben. Die Frage ist, ob dieses Konzept auch auf andere Dörfer übertragbar ist. Meier meint dazu: Grundsätzlich ja. Die technischen Anlagen könnten auch an anderen Orten genauso aufgebaut werden – der Platzbedarf ist gering. Doch vor allem braucht es engagierte und begeisterte Einwohner, um dies umzusetzen!

      Die Wissenschaftler wollten zeigen, dass ...

      20. Dorf Feldheim in Brandenburg hat kürzlich enorme Fortschritte in Richtung Energieselbstständigkeit gemacht. Dank moderner Energiequellen deckt es nun seinen gesamten Strombedarf und einen Großteil des Wärmebedarfs. Das Geheimnis dahinter? Eine moderne Bio-Gasanlage, erklärt Diplom-Physiker Eckhard Meier. Sie verwertet Abfälle von Tieren, Getreide und Holz, die erhitzt werden. Ein Motor verbrennt das produzierte Gas und erzeugt so Wärme, die wiederum einen Generator antreibt, um Strom zu erzeugen.

      Die Idee des "Bio-Energiedorfs" kam von der Universität Göttingen. Die Forscher wollten demonstrieren, dass es möglich ist, ein Dorf vollständig mit erneuerbaren Energien zu versorgen und dadurch einen Beitrag zum Klimaschutz zu leisten. Tatsächlich erzeugt die Bio-Gasanlage doppelt so viel Strom, wie das Dorf verbraucht. Der überschüssige Strom wird kostenlos an andere Dörfer weitergegeben. Die Frage ist, ob dieses Konzept auch auf andere Dörfer übertragbar ist. Meier meint dazu: Grundsätzlich ja. Die technischen Anlagen könnten auch an anderen Orten genauso aufgebaut werden – der Platzbedarf ist gering. Doch vor allem braucht es engagierte und begeisterte Einwohner, um dies umzusetzen!

      Damit die Idee auch in anderen Dörfern funktioniert, ...

      11. Ich habe … Katze. … Katze ist schwarz

      12. Gestern … ich spät aufgestanden und … gefrühstückt

      23. Das Buch ist … als der Film.

      13. Ich bin … Bahnhof angekommen

      14. Er … gut singen

      26. Die Lehrerin hat die Hausaufgaben kontrolliert

      27. Wenn ich viel Geld … (haben), würde ich eine Weltreise machen

      28. Ich gehe zum Supermarkt. Danach gehe ich zur Bank

      15. Ich wünschte, ich ... (haben) mehr Zeit für mein Hobby

      30... ich viel früher angefangen, … ich jetzt weiter fortgeschritten

      Średni wynik to 21%

      0%

      Kup kurs
      Ten dział będzie dostępny wkrótce
      Podaj swój numer telefonu, abyśmy mogli skontaktować się jak najszybciej.

        Ta strona internetowa używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
        Więcej możesz dowiedzieć się w Polityce Prywatności.